Aktuelt>Om Aksjon Hjertevarme
18.02.2021
Om Aksjon Hjertevarme

Der stadig nye mennesker kommer til tro

Vær med å gjøre en forskjell! Gi enkelt via VIPPS på denne siden, eller til # 87060.

Hvilken kirke ønsker vel ikke slik en omtale?

Kongos Evangeliske Kirke (EEC) er en slik kirke der stadig nye mennesker kommer til tro. De kan fortelle om statistikker av helt andre dimensjoner enn i Norge! Hver uke er det tusenvis av mennesker på gudstjenestene og hundrevis som tar imot Jesus og blir døpt. Menighetene driver 24/7 og er en del av hverdagslivet til folk. Mange driver fødestuer, barnehager, skoler, yrkesopplæring og mere til. Men det er også andre sider ved historien.

Der stadig nye mennesker kommer til tro er det alt for få pastorer

I en menighet hadde de 9000 medlemmer og kun syv pastorer. Det er nærmere 1300 medlemmer pr pastor. Noen av pastorene leide leiligheter i nærheten, og flere bodde på kontoret.

Der stadig nye mennesker kommer til tro trengs mye trosopplæring

De har startet bibelkurs for frivillige medarbeidere slik at disse kan få oppgaver innen trosopplæring og på den måten gi trosopplæring til flere. Det begynte i Brazzaville, og nå ønsker de å utvide i flere byer. Det er behov for produksjon av opplæringsmateriell og taleressurser.

Der stadig nye mennesker kommer til tro trenger de flere arbeidere

De har etablert en 2-årig pastorutdanning på Ngouedi for studenter som ikke har studiekompetanse nok til å studere på det teologiske seminaret. Studentene bor på skolen de 2 årene de går der. Det er behov for bøker, lønn til lærere og kost og losji for elevene.

Der stadig nye mennesker kommer til tro jobber de målrettet for å nå enda flere

Kongos Evangeliske Kirke ønske å utvide sitt evangeliseringsarbeid til ikke bare å finne sted nord i landet, men også lenger sør i de midtre regioner. Behovet er lønn til fire evangelister de har ansatt.

Fra hjerte til hjerte

I Aksjon hjertevarme 2021 står vi skulder ved skulder med vår kongolesiske søsterkirke og gir av hjertens lyst til dem slik at de kan fortsette det voksende arbeidet, fortsette å nå nye mennesker og fortsette å se mennesker komme til tro.

Noen sår, noen vanner og noen høster. Det er lagarbeid. Denne gangen er det vi som gjør såing mulig, og våre søsken i Kongo som sår og vanner. Det er lagarbeid i 2021.

Om Aksjon Hjertevarme
Vårt innsamlingsmål er 130.000. Evt. overskytende beløp fordeles på andre misjonsprosjekter som OmB støtter.