Aktuelt>Pastoren gir ut boken KROPP
28.02.2022
Pastoren gir ut boken KROPP

Hvordan snakker vi med ungdom om kroppen vår? Erik Andreassen tar ungdom på alvor når han i sin nye bok inviterer oss inn i emner som vanligvis er sjelden kost i kristne menigheter og miljøer.

Erik Andreassen, pastor i Oslo misjonskirke Betlehem, har skrevet boka «KROPP». Hovedmålgruppe er ungdom, men også voksne med ungdom i sin familie eller rundt seg.

Bokas hele tittel er «KROPP, Fortellingen om deg – og hva den har med Gud å gjøre». Med delikat og moderne design av Morten Ravnbø, er den lett tilgjengelig i formen. Teksten byr på nære historier, oppdaterte begreper og virkeligheter fra dagens samfunn. Det er enkel lesning med dybde, og rom for egne tanker, selv i de mest kompliserte temaer.
- Jeg skrev KROPP, ikke først og fremst for å skrive ei bok, men som et bidrag til samtalen om kropp og seksualitet i kristne miljøer. Den er skrevet som et komma, en innledning til samtale, ikke som et punktum. Derfor er jeg glad for at K-stud har støttet prosjektet, sier Erik.

Boka tar opp spørsmål om hvorfor Gud har gitt deg en kropp og hvordan møte den andre med sin kropp? Blant temaene er seksualitet, komplekse tanker, å være annerledes, sårbarhet og samtykke, følelser og om å leve som en kristen.

Til slutt i boka er det spørsmål til refleksjon, og på en tilhørende nettside (www.bokenkropp.no) vil det komme ressurser som er knyttet til bokas temaer. K-stud har godkjent boka til bruk som samtaleopplegg. Boka ble lansert 15. februar og er utgitt av Luther Forlag.

Pastoren gir ut boken KROPP

(Tekst: Trond Filberg - Misjonsbladet)

Adresse:
Oslo misjonskirke Betlehem