Internasjonalt arbeid

Oslo misjonskirke Betlehem (OmB) er via Misjonskirken Norge og Misjonskirken Ung engasjert i misjons- og bistandsprosjekter i flere land. Vi ønsker en bredde i vårt engasjement og har bevisst valgt å støtte prosjekter på flere av kontinentene der Misjonskirken Norge driver arbeid. Vi er derfor med og støtter arbeid i Kongo-Brazzaville, Colombia, Kina, Polen og Afghanistan.

I Misjonskirken Norge er internasjonalt arbeidet sett på som et felles ansvar for menighetene, med følgende målsetting: ”Utfordre og hjelpe menigheter til i fellesskap å virkeliggjøre det verdensvide misjonsoppdrag inntil Jesus kommer.”

Gjennom vårt engasjement vil vi

• være med å forkynne evangeliet til frelse for alle folkeslag
  • være med å etablere og styrke lokale og nasjonale kirker som selv driver misjon
  • være med å ta ansvar for hele mennesket

Vi mener det er viktig å være trofaste mot prosjektene vi har valgt og yte støtte over tid. I Misjonskirken er det en felles forståelse for at en kommer lengst med ressursene ved å samarbeide om målsettingen. Sammen kan vi gi prosjektene kontinuerlige ressurser og arbeiderne trygge rammer, samtidig som det jobbes for fremtidig selvstendighet i mange prosjekter.

Vi støttter arbeid i Colombia, Kina, Kongo, Polen og Afghanistan.

Du kan lese utfyllende om prosjektene på Misjonskirken Norge og Misjonskirken Ung sine nettsider.

Misjonsrådet følger opp vårt internasjonale arbeidet. Rådet ledes av Rita Nottveit.