Visjon og verdier

Vår visjon: "Gjøre Jesus tydelig"

Vi ønsker å være dyptgående opptatt av Jesus, og vi vil at han skal få stadig større plass i våre liv og vårt fellesskap. Vi vil være hans etterfølgere og oppdage mer og mer hvem han er og hva han vil. For vi tror at kirken er Jesu kropp, og derfor er det vår bønn at vårt hjerte skal brenne for det hans hjerte brenner for, og at våre hender og føtter skal være hans hender og føtter. Vi er overbevist om at det Jesus er og har er gode nyheter for alle mennesker på alle måter, og vi vil at de nyhetene blir merkbare og tydelige for stadig flere. Derfor er vår visjon i Oslo misjonskirke Betlehem å gjøre Jesus tydelig.

Våre verdier:

Rotfestet

Vi vil være dyptgående, og ikke dyrke overflater og kjappe, tilsynelatende resultater. Vi tror at dersom vi skal våre åpne for fremtiden, så trenger vi fundament og forankring, og folk før oss har vist vei. Bibelen viser oss hvilken historie vi er en del av, og derfra henter vi veiledning, kraft og inspirasjon.

Raus

Alt vi har, er en gave fra Gud. Fra den minste lille ting, til universet vi lever i. Vi har fått alt ufortjent og gratis, og Gud krever ikke noe igjen, men vil at vi skal gi det videre. Det er det den kristne bevegelsen alltid har handlet om. Det handler om alt vi har og hvordan vi er.

Relevant

Relevant kan bety ”å ha betydning for”. Vi ønsker å ha betydning for verden rundt oss, og derfor er vi i bevegelse og endring. For vi vil svare på de spørsmål som stilles, dekke behov som finnes og kommunisere på en måte folk forstår.

Visjon og verdier

(Kunst: Anne Kristin Hagesæther sine "Rotfestet", "Raus" og "Relevant" henger på kirketorget vårt)