Aktuelt>Hva skjer fremover?
18.06.2021
Hva skjer fremover?

Endelig åpner Oslo opp igjen, etter langvarig nedstengning. Vi ser frem til å kunne åpne dørene igjen i menigheten også, men venter til over sommerferien med åpne samlinger.

Søndag 8.august kl.11.00 inviterer vi til sommergudstjeneste med barnedåp, men uten barnekirke.

Søndag 15.august åpner vi dørene og ønsker velkommen til det vi håper blir en gudstjeneste med barnekirke med få restriksjoner. I henhold til reglene kunne vi allerede nå åpnet for samlinger i regi av menigheten, men lederskapet i kirken har valgt å vente til etter sommerferie.

Vi ønsker å ha en god plan for gjenåpning, og kunne si velkommen på en trygg og god måte. Vi har også sett i flere andre byer, at det er har åpnet opp, for så å raskt stenge ned igjen. Dette vil vi unngå. Erfaringen fra andre steder, er også at det er ganske få som kommer til gudstjeneste nå, selv om det er lov. Vi håper flere vil være klare for å komme når langt flere er vaksinert.

Vi har også besluttet å ha en lengre periode uten sommergudstjenester, enn vi har for vane. Dette er for kunne avvikle ferie i staben på en god måte, og av hensyn til de tekniske medarbeiderne som har gjort en fantastisk innsats gjennom koronaperioden. Siste online sommergudstjeneste blir 27.juni, og den neste blir 08.august. Om gudstjenestene til høsten vil bli sendt digitalt, vil vi komme tilbake til, og avhenger av hvilke restriksjoner som blir gjeldende ved oppstart i august.

Men selv om det ikke er arrangementer i menighetens regi, vil vi igjen dele noe vi skrev i fjor, i en oppdatert versjon:

VI HOLDER KIRKEN ÅPEN

Åpent for å...

vise omsorg på kreative måter

sende en melding eller ringe noen

være en god kollega

spørre en nabo om det er noe du kan hjelpe med

smile til en fremmed på gata

dele av penger og tid

ha et ekstra blikk om det er barn i dine omgivelser som trenger noe ekstra

invitere venner til et treff

be til Gud og invitere noen til å be sammen med deg

be for alle i verden som har det betydelig vanskeligere enn oss, og heve stemmen for disse.

Kirken er ikke arrangementer i et bygg, det er deg og meg.

Derfor er det åpent for å ta vare på hverandre, og bry oss om Oslo!

Adresse:
Oslo misjonskirke Betlehem